MET computer en/of tablet aan de slag!
Programmeren leert kinderen creëren in plaats van enkel te consumeren. Dat doen we in de basisschool niet door kinderen code te laten schrijven, maar door gebruik te maken van een visuele programmeertaal zoals Scratch. Het bijzondere aan deze visuele programmeertalen is dat ze werken met blokjes i.p.v. tekst. Door de onderdelen van een programma als legosteentjes in elkaar te laten passen wordt het programma 'geschreven'. Op die manier creëren de kinderen hun eigen verhalen, animaties, games, muziek, ...
Toca Robot Lab
Beebot
Robotfabriek
Codecarts
Daisy the dinosaur
Run Marco
Lighbot
Ko de Kraker
Box Island
A.L.E.X
Robo Mind (PC)
Deze website bevat gratis, kant-en-klare codeerlessen voor leerlingen van 4+ tot 10+ opbouwend qua moeilijkheidsgraad. Verder vind je op de website ook allerlei handleidingen om een uurtje te programmeren met je klas.
KENNIS MAKEN MET ...
INFO - BASICS
EXPERIMENTEREN - BEGINNER
EXPERIMENTEREN - 5 UITDAGINGEN
Bron: www.digi-lab.org
MEER INFO